Strategisch veranderen...

... is het belangrijkste én het moeilijkste wat er is voor organisaties. Onder invloed van veranderingen in de samenleving, de economie en de technologie passen krachtige organisaties zich tijdig aan. Zo houden ze hun strategische koers beter vast en worden minder door de "waan van de dag" gedreven, zodat de initiatieven maximaal bijdragen.

Organisaties drukken de doelen van verandering vaak uit als business plannen en business cases. Deze geven in bedrijfstermen als omzet, marktaandeel, tijdslijnen, financiën etc. de gewenste richting aan. Adequaat programmamanagement en projectleiding gidsen de organisatie dan richting de doelen.

Maar een duidelijke visie in bedrijfstermen is niet voldoende! Organisaties bestaan uit mensen die geïnspireerd moeten zijn voor verandering, de koers en het initiatief willen dragen. Gedrag en cultuur kunnen verandering versterken of verzwakken. Moderne organisaties zijn vaak klantgerichter en wendbaarder maar met integrale verandering is elke organisatie te veranderen. Neem contact met ons op om onze visie op uw verandering te bespreken!

Als je je richting niet verandert, eindig je waar je naar op weg bent
Lao Tzu (Chinese filosoof, 604 BC – 507 BC)

Andere Bridges2Beyond thema's: